במרוצת השנים כאשר אנו בחברת יעל בר שוחחנו עם מאות ואף אלפי מנהלי רכש, בעלי עסקים ומנהל שיווק ולמדנו לכוון אותם תוך כדי שיחה לתוצאה הרצויה תוך הזרמת פרטי מידע כאלה ואחרים. להרבה מאוד מקבוצת אנשים אלו שזו הרכישה הראשונה שהם מבצעים לערוץ שיווק זה של קידום מכירות עבור מוצרי פרסום ולפעמים גם רכישה שניה ושלישית תמיד עולות טעיות דומות בכמה פרמטרים מרכזיים ומהותיים. במאמר זה אנסה להסביר על 3 טעויות נפוצות שתמיד חוזרות על עצמן והן טעויות מהותיות וחשובות מאוד בכל תהליך קניה של מוצרי פרסום וקידום מכירות או קניה של מתנות ללקוחות ועובדי החברה.

לפני שאספר על שלוש הטעויות חשוב לומר כי לפני כל רכישה של מוצרי פרסום ומתנות חשוב לאפיין את הרכישה ולתת כמה שיותר פרטים לאיש המכירות העומד מולכם וזאת על מנת שהוא יוכל להתאים לכם את המוצר המושלם עבורכם בהתאם לצרכים שמסרתם לו.

ישנם אינסוף רעיונות עבור מוצרי פרסום כגון מוצרים עונתיים: מגבות חוף ממותגות או צידניות ממותגות לקיץ, או מטריות ממותגות לחורף. ציוד משרדי ממותג כגון: דפי ממו ממותגים, עטים ממותגים ועוד אך לפני כל הרעיונות השונים חשוב לקרוא את 3 הטעיות כדלהלן –

הגדרת תקציב

לפני הרכישה ואפילו לפני שאתם מסתכלים איזה מוצרים קיימים? ומה כדאי? ובמה יעשה שימוש מרבי מקבל המתנה? והאם הוא יאהב את המתנה? חייבים להגדיר תקציב! איזה סכום כסף אתם מעוניינים לשלם עבור חלוקת מתנות בכנסים? עבור חלוקת מתנות לעובדים? ועוד. במקרה בו כבר נבחרה המתנה ורק לאחר מכן בונים את התקציב מגלים כי התקציב לרוב מאוד יקר ואז יש צורך למצוא חלופה אחרת למתנה או לקבל אישור מחדש מסמנכ"ל הכספים או המנכ"ל וכו' לכן הגדירו תקציב מתאים לפני, גם אם אינכם יודעים מה המחירים ומה נהוג התייעצו עם איש המכירות הוא יכוון אתכם ואז תוכלו לאשר את הגדרת התקציב ולאחר מכן תתקדמו לבחירת המוצר. 

בחירת מוצר נכון

הרבה מאוד פעמים אני נתקל בהזמנות של מוצר ספציפי ולאחר שאני שואל מי קהל היעד? מה הגילאים? במה עוסק הכנס בו אתם מעוניינים לחלק את מוצרי הקד"מ? אני מגלה שהמתנה שבחרו כלל לא מתאימה וכך התוצאה לא תקלע למטרה ומקבל המתנה לא יעשה בה שימוש – סיטואציה שאף אחד שהשקיע את כספו על מוצר מסוים לא ירצה שתיקרא לכן נסו להיכנס לראש של מקבל המתנה תפלחו את קהל היעד שלכם ותתנו לאיש המכירות כמה שיותר מידע עליהם כך תוכלו להעניק להם מוצר שהם יעשו בו שימוש מרבי וייהנו ממנו. 

נראות המותג

את הרוב המוחלט של מוצרי הפרסום, מוצרי קידום מכירות ומתנות לעובדים בעלי החברות והארגונים מעוניינים להדפיס על גביהם את המותג שלהם ואולי איזה סלוגן ליד לכן בהגיענו לבחור מוצר חשוב לשים לב היכן נדפיס את המותג? ואיך? רקמה? הדפסה רגילה? הכלל הוא לבחור מוצרים שההדפסה על גביהם תהיה כמה שיותר נראית לעין גדולה וברורה שתצליח למשוך תשומת לב ופרסום מרבי.

לסיכום

לסיכום הגדירו תקציב נכון ומומלץ מאוד לעשות זאת יחד עם איש המכירות לאחר מכן היכנסו לראשו של מקבל המתנה ורק אז בחרו את המוצר כמובן כאשר אתם לוקחים בחשבון כיצד בדיוק תמתגו אותו. בהצלחה!