בישראל רובם המוחלט של העסקים שנפתחים נסגרים!! שמעתם נכון .כל שנה מעל 80% מהעסקים שנפתחים נסגרים. רוב העסקים שנסגרים הם עסקים קטנים, שנסגרים בגלל חוסר במשאבים כספיים וניהול לא נכון ולא חכם של העסק.

כדי שעסק יצליח ויגדל גם מבחינת המחזור החודשי וגם מבחינת לקוחות חדשים, הוא צריך להציב תוכנית לשיווק ופרסום רחב כדי להגיע לקהל יעד גדול וכמובן להגדיל את אחוזי המכירות.

ישנן לא מעט דרכים כדי לפנות לכמות גדולה של לקוחות כמו פרסום באמצעות מיתוג על מוצרי פרסום, או פרסום באמצעות הרשתות החברתיות הנרחבות, ועוד הרבה אופציות נרחבות וטובות.

במאמר זה ניגע בכמה דברים חשובים שיכולים לעזור מאוד להגיע לקהל יעד גדול יותר ומגוון יותר וכמובן  להגדלת אחוזי המכירות שלכם לטווח הרחוק כמובן שנישה של שיווק ופרסום באמצעות חלוקת מוצרי פרסום לעובדים ולקוחות.

הגדלת המכירות והכרת המותג לקהל יעד – כל השלבים

כאשר אנחנו רוצים לקדם מוצר או שירות כלשהו כדי להגדיל את קצב המכירות אנחנו צריכים לבנות אסטרטגיית שיווק. בין אם מדובר בשיווק בדיגיטל בעזרת מוצרי פרסום וכו' – כאשר מדובר בשיווק בעזרת מוצרי פרסום חשוב תחילה להכין תקציב מוגדר לכל חודש למשך זמן ממושך.

מחקרים מראים כי מוצרי הפרסום הוכחו כיעילים ביותר כאשר הם חולקו בצורה עיקבית למשך 3 – 9 חודשים ברציפות. לכן הגדירו תקציב חודשי עבור מיתוג מוצרי פרסום. לאחר מכן הגדירו את קהל היעד:

  • היכן תמצאו אותו?
  • היכן תחלקו לו את המתנות הממותגות שלכם?
  • איזה מתנות מתאימות לקהל היעד שלכם?

לדוגמא סטודיו לכושר מתאים מאוד חודש אחד לרכוש מגבות ממותגות וחודש לאחר מכן בקבוקים ממותגים וכן הלאה.. אלו מוצרים שמתאימים בדיוק לקהל היעד!

לאחר מכן חשוב לבנות אסטרטגיה לחלוקה נכונה עבור לקוחות קיימים וגם עבור לקוחות פוטנציאלים:

  • היכן הם מסתובבים?
  • כיצד נגיע אליהם?

לדוגמא אם מדובר בחנות למוצרי תינוקות בתוך קניון – ניתן להעמיד דוכן קטן במיקום מרכזי בקניון ושם תוכלו לזהות אימהות עם עגלות ולחלק להם את המתנה הממותגת עם לוגו החברה שלכם.

אסטרטגיה באמצעות מוצרי פרסום

מה הייחודיות שלנו כחברה?

הואיל וכיום ישנה תחרות עצומה בין החברות צריך לדעת מה הדבר שמבדיל ומייחד אותנו משאר החברות. 

זה יכול להיות במוצרים שאנחנו מוכרים שהם איכותיים יותר ממקומות אחרים, או מבחינת רמת השירות ללקוחות שחשוב שתהיה תמיד רמת שירות גבוהה.

חשוב מאוד להעניק ללקוחות שלכם בידול כך שהם יהנו וירצו לרכוש מכם. תזכרו: אם אין לכם תכנית מסודרת כעסק ככל הנראה אתם תכנית של עסק אחר שיש לו תכנית. לצערו של המתחרה שלכם, מעט מאוד חברות מחלקות מתנות ממותגות בצורה עקבית ורצופה. זה לגמרי יכול להוות עבורכם בידול וחוזק מעל המתחרים שלכם!

מי המתחרים שלנו? 

חשוב מאוד להכיר את המתחרים שלכם ולראות כיצד הם מתנהלים עם הלקוחות שלהם בתחום מוצרי הפרסום.

  • הם נותנים מתנות ממותגות ללקוחות?
  • במידה וכן איזה מתנות הם נותנים?
  • כיצד אנו בתור חברה יכולים לחשוב מחוץ לקופסא ולחלק מוצר מנצח שימשוך את הלקוח הפוטנציאלי אלינו?

צריך לעשות בדיקה מקיפה מה הביקוש למוצר הממותג שמתחרה מחלק. לאחר חקירה מעמיקה על המתחרים שלכם אתם תגלו במה אתם יכולים לשפר ברמת השירות והיחס ללקוחות או לקוחות פוטנציאלים יותר מהמתחרים. כאשר אתה תדעו ותכירו יותר לעומק את המתחרים שלכם תוכלו על ידי זה לייעל את העסק שלכם ולשווק אותו נכון.

לסיכום

כדי לקדם ולפרסם את המוצרים או השירות שלכם צריך קודם כל לדעת למי המוצר מתאים. לאיזה סגנון אנשים ולאיזה שכבת גיל. רק לאחר מכן כאשר הגעתם לשלב הפרסום והשיווק מומלץ להגדיר תקציב חודשי ממושך ולחלק מוצרים ממותגים בלוגו החברה שלכם לקהל היעד באופן עיקבי.

לימדו כיצד להגיע אליהם וכיצד לחשוב מחוץ לקופסא ולהביא עבורם מתנה מושכת ומעניינת. בהצלחה (: