כיום ישנן כמה שיטות להדפסה על מוצרים. אחת השיטות הפופולריות והנפוצות היא הדפסת סובלימציה: הדפסה איכותית שמתאימה לסוגים מסוימים של מוצרים.

מהו התהליך של הדפסה על מוצרים בשיטת הסובלימציה?

הדפסת סובלימציה היא שיטת הדפסה בגז. בתהליך ההדפסה אנחנו מעבירים דיו ממצב מוצק למצב של גז, כלומר החומר שמוצק מתאדה והופך לגז. 

בהתחלה מדפיסים את הגרפיקה במדפסת על נייר מיוחד. למעט מקרים מיוחדים, הגרפיקה יכולה להיות צבעונית, והצבעוניות נשמרת ולא נהרסת.

אחרי ההדפסה שמים את הנייר על המוצר שאתם רוצים להדפיס עליו ומכניסים את שניהם למכבש חוֹם.

המכבש צריך להיות על 200 מעלות חום וההדפסה תהיה למשך 30 שניות. אחרי 30 שניות הגרפיקה של הנייר עוברת ישירות לתוך המוצר. למשל במקרה של חולצה, הדיו נטמע בסיבי החולצה. ההדפסה מרגישה כמו חלק מהחולצה. ההדפס לא דוהה ולא מתקלף למשך שנים רבות אפילו אחרי הרבה כביסות וכמובן שהוא עמיד במים.

הדפסת סובלימציה

לאלו מוצרים מתאימה הדפסת סובלימציה?

הדפסת סובלימציה לא מתאימה לכל מוצר. היא מתאימה במיוחד לסוגים מסוימים של מוצרי טקסטיל: בנדנות, כובעים, תיקי שרוך, מגבות, מטריות, ועוד. חובה שהמוצרים האלו יהיו בצבע בהיר, עדיף לבן. לא צריך שהמוצר כולו יהיה לבן, אלא רק במקום שמדפיסים עליו.

בגלל שהדפס סובלימציה הוא כבישה בחום של 200 מעלות, כדאי לבדוק מראש את ההתאמה של סוג הבד. כדאי לזכור שאם המוצר לא מתאים להדפסת סובלימצה, יש סוגים אחרים של הדפסות שיתאימו לו.

אלו כמה הרחבות על מוצרים:

חולצות

אפשר להדפיס על חולצות שעשויות פוליאסטר. חולצות כותנה לא מומלצות להדפסת סובלימציה בגלל שההדפס לא עמיד לסוג הבד הזה. הדפסת סובלימציה מתאימה לחולצות בהירות. יותר בהיר – יותר טוב. הדפסת סובלימציה לא מתאימה לחולצות כהות.

בקבוקים

עוד מוצר שמתאים לסובלימציה הוא הדפסה על בקבוקים. הבקבוקים צריכים להיות עשויים מאלומיניום או נירוסטה. כמו כן לבקבוק צריך שיהיה ציפוי שמתאים להדפסת סובלימציה. זוכרים מה כתבנו קודם על צבעים כהים? גם פה: הבקבוק חייב להיות בצבע לבן או כסוף.

אפודים זוהרים

גם אפודים זוהרים מתאימים להדפסת סובלימציה. ההדפסה עליהם בדרך כלל תהיה בצבע שחור ולא בצבעים צבעוניים, כי האפוד האזוהר הוא מגיע בדרך כלל בצבעי כתום זוהר או צהוב זוהר וישנו חשש שצבעי ההדפסה יתערבבו עם צבעי האפוד והלוגו לא יצא בגוון המדוייק.

היתרונות והחסרונות בהדפסת סובלימציה

יתרונות

  • עמידות: צורת ההדפסה הזאת עמידה, נשארת לשנים רבות ועמידה גם במים.
  • מרקם: ההדפס נטמע בתוך החומר המודפס ומרגיש כחלק ממנו.  
  • צבע: אפשר להדפיס כל ציור צבעוני לוגו או כיתוב בכמה צבעים כמובן רק על חולצות בצבע בהיר.
  • מחיר: בנוסף בגלל שאין צורך בהדפסה הזאת להכין גלופה לכן ההדפסה לא יקרה מדי.

חסרונות

  • צבע: המוצר חייב להיות לבן או בהיר. הדיו צבעוני ולא לבן, ולכן בצבעים כהים לא יראו את ההדפס על המוצר.
  • חומר: לא כל החומרים עמידים בפני מכת חום של 200 מעלות. כדאי לבדוק מראש שהמוצר שאתם רוצים להדפיס – עמיד בפני זה.

כמו שאפשר לראות היתרונות של הדפסת סובלימציה הם רבים יותר לעומת החסרונות  בגלל שהשיטה הזאת מתאימה כמעט לכל מטרה ומומלץ מאוד להשתמש בה.

סוגי מכונות להדפסת סובלימציה

מדפסת

נתחיל קודם מהמדפסת המדפסת חייבת להתאים להדפסת סובלימציה בנוסף חובה לעשות ניקוי קבוע למדפסת כדי לקבל תוצאה טובה של הדפסה ורזולוציה באיכות גבוהה.

דבר שחשוב מאוד להקפיד עליו זה לעבוד בשימוש קבוע עם המדפסת כי אחרת אם לא עובדים באופן קבוע ראשי הדיו במדפסת יכולים להיסתם, ישנם סוגי מדפסות שהם עושות את הניקוי לראשי הדיו לבד באופן אוטומטי.

נייר

כדי שההדפסה תצא טוב ומדויק מומלץ שהנייר שעליו הגרפיקה יהיה איכותי, יש כמה סוגי נייר להדפסה יש ניירות שמגיעים בדפים ויש ניירות שמגיעים בגלילים, יש כמה יצרנים לניירות האלו יש את היצרן הסיני ויש את היצרן האמריקאי מומלץ לעבוד עם נייר מיצרן אמריקאי הואיל והנייר הזה יותר איכותי כי הוא סופג את הצבע וקולט אותו בדף.

מכבש

עד עכשיו דיברנו על סוגי מדפסות וניירות להדפסת סובלימציה. אחרי שיש לנו את הנייר מוכן עם הגרפיקה אנחנו מכניסים את המוצר עם הנייר למכבש חום.

ישנם כמה סוגי מכבשים להדפסת סובלימציה:

  • יש את המכבש השטוח שאיתו בדרך כלל מדפיסים בנדנות או אפודים תיקי שרוך ומגבות בחום גבוה של 200 מעלות למשך כחצי דקה.
  • יש את המכבש של הבקבוקים שהוא מגיע עם כמה גופי חימום בגדלים שונים שמתאימים לכמה גדלים של בקבוקים ומתאימים גם לכוסות בגדלים שונים, ההדפסה של הבקבוק תהיה בדרך כלל בחום של 170 מעלות למשך 20 שניות עד שהבקבוק מתחמם בתוך המכבש.

כדאי וממומלץ להשקיע במכבשים אמריקאיים איכותיים ולא לקנות מכבש סיני זול כיוון שגופי החימום יתקלקלו מאוד מהר. גם אם הם יעבדו לאורך זמן – בדרך כלל במכבשים הסיניים לא יהיה פיזור חום אחיד.

רוצים להתייעץ על הדפסת מוצרים בסובלימציה? בשמחה. אנחנו פה: