מוצרי הפרסום הם כלי שיווקי חזק על מנת להעביר את המסר של המותג ולשדר אותו היישר אל הלקוחות שלכם. השפעת המוצר הפרסומי על מקבל המתנה היא גבוהה במיוחד ועל פי מחקרים רבים בארץ ובעולם מצאו כי בין 70-80 אחוז ממקבלי המתנה זוכרים את המותג ממנו קיבלו את המוצר הפרסומי הממותג.

במאמר זה נציג בפניכם את האפקט ההפוך מהמטרה לשמה מייצרים מוצרי פרסום עם לוגו החברה שלכם. הדברים האלו הם טעויות קריטיות שניתן בהחלט למנוע על ידי הכנה נכונה ותכנון מוקדם ויעיל החל משלב החשיבה על מוצר פרסומי ועד להפקה וחלוקה שלו ללקוחות שלכם.

טעויות בבחירת מוצרי פרסום

לא לקלוע לקהל היעד

אחת הטעויות הנפוצות ביותר בתחום מוצרי הפרסום הם בחירה שגויה של מוצר פרסומי.

על מנת להימנע מטעות זו צריך "להיכנס לנעלי הלקוחות" ולחשוב מאיזה מוצר הם יפיקו את השימוש הטוב ביותר, איזה מוצר יעורר בהם הכרת הטוב למותג ממנו הם קיבלו את המתנה ואיזה מוצר פרסומי לא יעורר חלילה אנטגוניזם וכעס על המותג לדוגמא מוצר שאינו מיועד לקהל החרדי ונוגד את הדרך והמוסכמות שלה או לדוגמא לחלק לסטודנטים צידנית משפחתית במקום תיק למחשב נייד ועוד.

מוצרי פרסומי שאינו הולך יד ביד עם שפת המותג

מאחורי כל מותג יש שפה בה המותג מדבר, צבעים שבהם המותג משתמש ועוד. מומלץ להיצמד ככל הניתן אל שפת המותג ולבחור במוצר פרסומי מתאים לערכי המותג.

דוגמא קלאסית לכך היא חברה הדוגלת במחזור ושמירה על הטבע – שפת המותג תתאים למוצר פרסום ממוחזר כגון עט ממוחזר, מחברת ממוחזרת מוצרי פרסום עשויים במבוק ועוד.

לוח זמנים מסודר ונכון להפקת מוצרי הפרסום

ישנם הרבה לקוחות שנזכרים שבוע לפני תאריך האירוע בחברה או הכנס של החברה להפיק מוצרי פרסום זוהי טעות נפוצה מאוד וחשוב להימנע ממנה.

זמן הפקת מוצרים ממותגים לוקח בין 7-10 ימי עסקים למוצרי פרסום פשוטים ועד לשלושה חודשים למוצרי פרסום מורכבים בייצור עצמי. לכן תכננו את הזמן בצורה טובה ומיטבית כך שיהיה אפילו זמן לקבלת דוגמא אם יש צורך בכך לבחירת המוצר הנכון ועוד.

מוצר פרסום זול מידי

זה מפתה, אנחנו יודעים, אבל חשוב לזכור כי מוצר זול בסופו של דבר עולה ביוקר – לא הייתם רוצים שהלקוח שלכם יקבל מכם מתנה פרסומי עם לוגו המותג ולאחר שימוש אחד או שניים במוצר הוא ישבר או לא יספק את הסחורה לשמה הוא נועד, וכמובן שילך לפח תוך זמן קצר מאוד.

נוספת לכך היא ההרגשה של מקבל המתנה כי לא השקיעו בו ויותר מכך חסכו עליו – בתכנון לוח זמנים נכון ניתן גם לבקש מחברת מוצרי הפרסום לשלוח אליכם דוגמא על מנת לבחון את המוצר ולבדוק את איכותו ובלקיחת מספר הצעות מחיר לשים דגש מדוע ישנו פער גדול במחיר בין 2 מוצרים מאוד דומים – לרוב הפער יבוא על חשבון איכות המוצר אין פה קסם!

למתג מגילה או מוצר פרסומי?

לעיתים קרובות אנו רואים נטייה אצל חברות וארגונים להדפיס על גבי המוצרים כמה שיותר מידע אודות המוצר או השירות שהמותג מעניק וברוב הפעמים שיטה זו אינה נכונה.

יש לתמצת עד כמה שניתן את המיתוג וכמובן לכלול בו את לוגו החברה, אם הדבר מתאפשר מומלץ לבחור מוצר פרסומי שמתאים לאופי החברה ולפעילות העסקית שלה לדוגמא חברת קייטרינג תחלק ללקוחות שלה סט ברביקיו ממותג או חברה לייבוא ושיווק בריכות תחלק מתנפחים לבריכה עם לוגו המותג – בחלוקת מוצר פרסומי הקשור לפעילות העסקית לא צריך לכלול יותר מ לוגו המותג ואולי סלוגן קטן מתחתיו.

זמן נכון לחלוקת מוצרי הפרסום

חשוב גם לדייק ולתכנן את זמן חלוקת המוצרים הממותגים שהפקתם: אם לדוגמא הזמנתם שמיכות ממותגות תכננו נכון את הזמן על מנת לחלק אותם מיד בתחילת החורף וכך תקבלו את האפקט החזק ביותר למוצר הפרסומי שלכם והעלות מול התועלת לאותו מוצר יעלה פלאים. כמובן כמו שציינו למעלה הכל מתחיל בתכנון לוח זמנים נכון ומדוייק.

השקעה באיכות ההדפסה

מוצר פרסום טוב נשאר אצל הלקוחות שלכם בממוצע כ – 8 חודשים! זה לא אנחנו אמרנו. כך מחקרים בתחום קובעים לכן השקיעו באיכות הדפסה לא פחות ממצויינת שאלו את חברת מוצרי הפרסום באיזה צבעים הם משתמשים? הצבעים השוויצרים והגרמנים הם הטובים והמומלצים ביותר.

בקשו דוגמאות ונסו בעצמכם האם ניתן להוריד את המיתוג בקלות? לא הייתם רוצים שהלקוח שלכם יקבל מצית ממותגת שההדפסה תתגרד אחרי מספר נגיעות..

לסיכום

השקיעו מחשבה מירבית על מוצר פרסומי מתאים לאופי העסק שלכם ולפעילות העסקית של החברה תכננו את הזמן בצורה מיטבית ובקשו מחברת מוצרי הפרסום דוגמאות כולל מיתוג על מנת לבדוק את איכות ההדפסה וכמובן אל תהססו להתייעץ ולשאול כמה שיותר שאלות על מנת לתאם ציפיות מול החברה הממתגת ולקבל מוצרי פרסום מנצח הקרוב ביותר לציפיות שלכם ומטרות לשמה המוצר נועד. בהצלחה (: