חישבו על 2 סיטואציות דומות אך לגמרי שונות משפט מוזר נכון? אני אסביר. בסיטואציה הראשונה בחור נחמד קיבל טלפון של רווקה נחמדה בשיחה קצרה הם קובעים להיפגש במסעדה מוכרת בעיר, הבחור הנחמד מספר לבחורה שהוא יגיע בשמונה בערב בדיוק לאסוף אותה מביתה. 19:59 דפיקה בדלת, הבחורה הנרגשת מדלגת לכיוון הדלת ופותחת אותה לרווחה מולה עומד בחור עם בגדי עבודה בלויים וגם הריח לא משהוא ואפילו הפרח שהביא נבול קצת ונראה כאילו לא קיבל מים ביומיים האחרונים, באותו רגע החליטה הבחורה זה לא יהיה בעלי!

בסיטואציה השנייה אותו הסיפור בדיוק עד לרגע פתיחת הדלת אך בשונה מהסיטואציה הראשונה כאשר הבחורה פתחה את הדלת גילתה בחור נאה עומד מולה בחליפה ועניבה מושיט לידה זר ורדים ענק ומושיט לה את ידו ברגע זה הבחורה הנחמדה התאהבה ממבט ראשון.

בעסקים כמו בחיים הלקוחות שלנו מחפשים שידוך לצרכים שלהם, הדבר הראשון והקודם לכל ששמים לב אליו הוא המיתוג והתדמית של העסק שלך. לכן עלינו להשקיע במיתוג נכון המצליח "לספר" על העסק וליצור לו זהות ותדמית אשר יועברו לתודעה הציבורית ע"י שיווק.

מהו מיתוג נכון?

לרוב האוכלוסייה האסוציאציה הראשונה העולה לראשם למשמע המילה "מיתוג" היא לוגו יפה עם סלוגן קליט בלבד אבל לא כך הדבר, מיתוג הוא הרבה מעבר לכך מיתוג הוא סוללת שיטות שיווק והפצת מסרים לקהל היעד אליו הוא פונה ואותו הוא רוצה למשוך ולגרות.

מיתוג לחברות צריך לספר על התחום בו החברה מתעסקת ומעבר לכך גם צריך להתבלט על פני המתחרים הן בעיצוב הגרפי והן בהפצת המסרים (שיטות השיווק) לדוגמא חלוקת מוצרי פרסום וקידום מכירות בכנסים ותערוכות אשר למוצר עצמו יש קשר ישיר בין מה שהחברה עושה לאותו מוצר, אם החברה מתעסקת במשאיות הם יחלקו זיכרון נייד בצורת משאית וכו'.

חישבו שמיתוג הוא הDNA של העסק בדומה לבני אדם.

תפקידו העיקרי של מיתוג החברה

תפקידו העיקרי של מיתוג החברה לאחר כל שיטות השיווק היא לשדר ללקוח קודם כל ברושם הראשוני כי זו חברה שהוא רוצה לעשות אתה עסקים, בנוסף מאוד חשוב לפנות לרגש של הלקוח ולדבר אליו באמצעות המיתוג הגרפי ובאמצעות שיטות השיווק כי כבר ידוע ומוכר לכל שהקניה מגיעה מהרגש ולא מהשכל.

"אני רוצה מותג!"

כאשר צלחתם את כל השלבים של שיטות השיווק עיצוב גרפי אפיון מטרות וזהות החברה ופניתם לליבם של קהל היעד שלכם והפכתם אותם ללקוחות שלכם אתן לכם מספיק סיבות טובות למתג את החברה שלכם ולהשתמש בשיטות שיווק הטובות ביותר.

  1. אנשים לרוב נוטים לעשות עסקים עם מותגים חזקים וידועים.
  2. על מותגים אנשים מוכנים לשלם יותר אפילו שהם קונים את אותו המוצר בדיוק! (חולצה 100% כותנה שהיא מותג וללא מותג)
  3. מעצם היותך מותג הפכת הרבה עסקים ממתחרים שלך לכאלו שהם פחות מעניינים אותך כי אתה ברמה אחרת.
  4. אנשים נוהגים לדבר על מותגים ולא על השירות שקיבלו לכן מעצם היותך מותג הלקוחות יגיעו מאליהם בעקבות פה לאוזן.
  5. מותגים אנשים זוכרים! ולכן לקוחות שלך יזכרו אותך לאורך זמן ויהיו לקוחות קבועים ועקביים.

אחת מהדרכים הטובות ביותר לשיווק חכם היא חלוקת מתנות לעובדים ולקוחות, על ידי כך תוכלו "לבנות" את המותג שלכם ולזכות להכרה לקהל היעד שלכם על ידי מיתוג מוצרים המיועדים לכך  – מוצרי פרסום וקידום מכירות בניהם ניתן למצוא שלל רעיונות של מוצרים הניתנים למיתוג לדוגמא: תיקים ממותגים, מצתים ממותגים ועוד אלפי מוצרים אותם תוכלו למצוא בקטלוג שלנו באתר אשר מתעדן כל הזמן בעוד ועוד מוצרים מצוינים למיתוג!