תחילה שמענו כולנו חדשות אודות וירוס שהתפרץ במזרח הרחוק בשוק מקומי במחוז וואן שבסין לאחר מכן כולנו נבהלנו מסרטוני האימה שהודלפו משם וסיפרו את הסיפור אודות המגיפה בצורה שונה ממה שסיפרו בסין לאחר מכן הסגר מלא על מקומות נרחבים בסין ולבסוף החלו טפטופים אודות חולים בקורונה במדינות שכנות אך כולנו חשבנו כי זה לא יגיע אלינו ואין ממה לחשוש אך לצערנו זה התפוצץ לכולם בפנים וזה הגיע גם אלינו לישראל! המשק במשבר שמונים אחוז מהעסקים סגורים כולם במצב קיפאון וחוששים לעסקם ולמקום עבודתם. אז למה בעצם סיפרנו לכם את כל ההקדמה הזו? כיוון שדווקא בעתות משבר האינסטינקט הראשוני הוא לעצור את הכל ולקצץ בהוצאות – אין ויכוח כי זהו הדרך הנכונה לעשות ויש לקצץ דרסטית בהוצאות אך יחד עם זאת אל תשכחו שכל העסקים המתחרים שלכם חושבים בדיוק ככה וזה בדיוק הזמן הנכון להישאר בתודעה של הלקוחות שלכם על ידי מיתוג מוצרי פרסום וקידום מכירות אפילו כאלה שקשורים לווירוס לשלוח אליהם ולספר להם שאנחנו פה ואנחנו דואגים לשלומם.

אז מה עושים? להוציא עכשיו אלפי שקלים על שיווק?

המטרה שלכם כרגע היא להישאר בתודעה של כל הלקוחות שלכם וכאלה שעדיין לא לקוחות שלכם אך יצרו איתכם קשר כלשהוא בזמן כלשהוא וניתן לעשות זאת אילו על ידי מיתוג של מוצרי פרסום בעלות נמוכה, כאלה שניתן להדפיס בכמויות גדולות ולחלק לכמה שיותר אנשים כך שבתוך כל הפאניקה אתם תיצרבו להם בתודעה וכשיעבור המשבר יזכרו אתכם יותר מכולם. לכן העצה שלנו היא לבחור מוצרים בעלי עלות נמוכה ולהדפיס עליהם בכמויות.

איזה רעיונות יש לכם להדפסה על מוצרים?

ניתן להדפיס על מוצרים שקשורים לוירוס כגון מסיכות מכן נשימתיות לפנים או אלכוג'ל לחיטוי הידיים ולשלוח ללקוחות בצירוף סלוגן קצר שאתם דואגים להם ולבריאותם ולכן חשוב שהם יתמגנו במסכה או יחטאו את הידיים האלכוהול אנו מבטיחים לכם שהם לא ישכחו אתכם. בנוסף ניתן להדפיס על מוצרים שלאו דווקא קשורים לוירוס הקורונה אך כן ניתן לשתול בהם מסר של דאגה וחשיבה עליהם – הלקוחות שלכם.
רעיון יפה שהדפסנו השבוע הם חולצות ממותגות עבור חברה שהיא ספקית של בתי חולים הם הדפיסו על גבי כאלף חולצות ושלחו אותם לצוות הרפואי בבתי החולים ועל גבי החולצות היה רשום "איתכם לאורך כל הדרך – מנצחים את הקורנה ביחד" ולמטה את לוגו החברה שלהם.
רעיון נוסף שהדפסנו בתחילת בשבוע שעבר כאשר ראש ממשלתנו הודיע על הפסקת בתי הספר ושחרור מרבית העובדים לחופשה ללא תשלום חברת הייטק ביקשה מאיתנו לשלוח לכלל העובדים שלה משחקים ממותגים – משחקי חשיבה שמעבירים זמן כאשר משעמם בבית וכמובן עם לוגו החברה וסלוגן של חמלה ודאגה לעובדיהם היקרים.

בזמנים כאלו חשוב מאד לחשוב מחוץ לקופסא ולהפתיע כמה שיותר את הלקוחות או העובדים שלכם אל תעשו כמו כולם אלא תעשו שונה מכולם זוהי הדרך היחידה להישאר מובילים בתחום שלכם. בהצלחה!