כיום התחרות בשוק היא מאוד גדולה, כמעט בכל תחום אתם צריכים באופן תמידי לרצות את הלקוח שלכם ולגרום לו לגירויים שונים בכדי שהוא ימשיך לקנות אצלכם ולקנות את שירותיכם בנוסף הגדלת מאגר הלקוחות שלכם על ידי גירוי ללקוחות פוטנציאלים. אחד התחומים הבולטים ביותר בכל העולם כולו ובכל החברות והארגונים הגדולים במשק הכללי הוא גירוי לקוחות ולקוחות פוטנציאלים על ידי חלוקת מתנות – מוצרי פרסום וקידום מכירות ביניהם ניתן למצוא תיקים ממותגים, מצתים ממותגים, בקבוקים ממותגים, מחזיקי מפתחות עם לוגו החברה ועוד ועוד. יש לכך מספר רב מאוד של יתרונות שאת חלקן אסביר במאמר הבא.

טבע האדם בבריאה הוא תמיד להעניק, אדם שלקחו ממנו את יכולת הענקה הוא אדם חסר בנפש שלו. גם אם לכולם נראה שתמיד כיף לקבל הצורך הטבעי של כל אדם הוא לתת ולהעניק כך שאחד העונשים הכבדים והקשים ביותר לאדם הנמצא בכלא הוא שלקחו ממנו את יכולת ההענקה ובעצם הוא תמיד מקבל. הוא מקבל מקום לישון מקבל אוכל מקבל ומקבל, את זה טענו בכירי הפסיכולוגיים בעולם. כך מעבר למטרות הברורות והגלויות של חלוקת מתנות בדמויי מוצרי פרסום וקידום מכירות בהם נדון במאמר הבא הנועד בדרך כלל להגדיל מכירות וליצור תודעה גדולה יותר סביב המותג שלכם תדעו לכם שזה גם מספק את הנפש לחלק מתנות. כל זה מצד נותן המתנה אך גם מצד מקבל המתנה ישנו כיף פנימי בעת קבלת המתנה, למרות המשפט המפורסם "שונא מתנות יחיה" מי מאתנו לא אוהב לקבל מתנות?

כאשר החברה שלכם השתתפה בכנס וחילקה מתנות ללקוחות פוטנציאלים הדבר בהכרח יגרום לזכירה טובה של המותג שלכם. מחקרים הראו כי רוב מי שקיבל מתנה מאדם זר גם זכר ממי הוא קיבל אותה בדיוק (המותג שלכם) ומעבר לכך שהוא יזכור אתכם הוא גם יזכור אתכם לטובה.

כאשר חילקתם לעובדים שלכם מתנות ההרגשה המידית של העובדים שלכם תהיה הערכה. העובדים ירגישו כי החברה מעריכה אותם על העבודה שהם משקיעים בכך ניתן להם מוטיבציה להמשיך ולהשקיע בעבודה ואנו נקבל עובד מסור המסופק ממקום העבודה שלו ועובד במרץ. מחקרים מראים כי עובד המרגיש מוערך נותן הספק גבוה יותר מעובד שלא מרגיש שהחברה מעריכה אותו על פועלו.

כאשר חילקתם מתנה ממותגת ומקבל המתנה יעשה בה שימוש רב אתם תזכו לחשיפה מקסימלית למותג שלכם מה שיאפשר כניסה לתודעה של הרבה אנשים שהם בעצם לקוחות פוטנציאלים שלכם כך שמתי שיעלה אצלם הצורך לצרוך את השירותים שלהם אתם תעלו בראשם במקום הראשון.

לסיכום המתנה שחילקתם לעובדים שלכם או ללקוחות שלכם היא השקעה לטווח הארוך והקצר הם תמיד יזכרו אתכם לטובה כי תמיד כיף לקבל מתנה הלקוחות או הלקוחות הפוטנציאלים בוודאות יגדילו לך את המכירות בעסק כי עסקים עושים עם אנשים ואם אנשים אז אנשים שהם מעריכים ואוהבים והעובדים שקיבלו ממך את המתנה יהיו מסורים יותר ויעבדו טוב יותר הם יאהבו את העסק שלך כמו שאתה אוהב אותו ויעריצו אותך.